Avasflowers - Unhappy Customer

187 of 2298 Avasflowers reviews

I live in 10 hours from my mother.I get to see her twice a year.

For her birthday, I ordered a pink cyclamen potted plant item J18-X-D (no longer listed on their website) to be delivered to her home. It was ordered Wednesday to be delivered Friday. It cost $73.94. Very very every expensive.

It was not delivered. I was busy Friday and didn't think about it because I trusted the service to deliver as requested. Mom texted to tell me her gift didn't arrive. I checked the website and saw the status listed as rescheduled but offered no time or any notes as to any delivery attempts or driver issues.

I never received any notice that it was to be rescheduled. It was after 8pm so I waited until Saturday morning to call customer service. Though the customer service person was polite, he unable to provide me with any answers. He tried to reach the local designer but they never answered the phone; he said he left them a message to contact them with info on my order and that he would contact me when he had more information.

Two hours went by and I found an email from the customer service people saying for me to call them back so I did. The girl I got was polite but very confused as to why I would get that message since there were no notes on my account with any new info. I was angry but stayed calm and asked her when the flower would be delivered to my mom. She called the designer and was gone twice as long as the first customer service person.

She said she got no answer from the designer. She cancelled with that designer and gave it to another one. She promised the delivery would happen first thing Monday. She refunded 10% off what I had already paid and gave me a $20.00 store credit.

Mom texts me at 12:34pm Monday to say the flowers just arrived. It's the world's tiniest pink azalea. Not a pink cyclamen. For almost $75 I expected something a LOT BETTER than this.

I am extremely disappointed with this entire experience.

I will never use that store credit.They have lost me as a customer.

This review is a subjective opinion of a user.
Report Comment Private message author

More Review Details

Turnaround Time
Product or Service Quality
Exchange, Refund and Cancellation Policy
Advertised vs Delivered
Website
Customer service
Price Affordability
Diversity of Products or Services
Style and Design
Staff
Discounts and Special Offers
Delivery Service
Value for money
More

  • What I liked
    • Nothing
  • What I disliked
    • Expense
    • Delivery problems
    • Local designer was unreliable
    • Too much of a hassle to fix problems

Reason of review:
Poor customer service
Preferred solution:
Full refund
Monetary loss:
$67
Product or service
Pink Cyclamen Plant J18 X D
Review category
Flowers / Florist
review #921589 by

Author wants to be contacted by the company. Learn more

Had an experience with Avasflowers? Submit review ›
Helpful? 0 Yes 0 0 No 0
Had the same issue 0 Yes 0
187 of 2298 Avasflowers reviews
Comment as anonymous As anonymous or Log in
OR Is it your business? Respond to your
customers as verified company representative.
Apply for a Free Plan
spaceystacie

Oct 05 #1222850

Sent to them October 4:
Avas Flowers,
It has been 12 days since you requested this photo. I have not changed my mind. I want my money back. Not a gift certificate. I will never use it. I want a refund, in full, to the credit card that I used at time of purchase.
Stacie Strickland
Unhappy Customer
Their response: Dear Stacie, We assure you that we are committed to quality and service. Our guarantee is our personal commitment to our customers to create long term relationships. Your satisfaction is our Number One priority, not just because it's our job, but because we really do care. Please note though that we have received your complaint after our allowed period of 24 hours. Our policy states (located on our website and a link is provided with your invoice) : SATISFACTION COMMITMENT AND RETURN POLICY In the unlikely event you are unhappy with your product(s), please notify us within 24 hours of delivery and you may return the arrangement for a refund, request an exchange of products, or receive store credit. Had this been brought to our attention within that time frame we will definitely do our very best to reach out to the designer and provide reasonable resolution. Nevertheless, we have issued a $20 store credit towards your next order with us as a sign of goodwill. Avas Flowers takes great pride in our unbeatable commitment to customer satisfaction. From our family to yours, we thank you for entrusting us to deliver your flowers. We promise to do our
... Show more

0 0 Reply
spaceystacie

Oct 05 #1222846

Sent to me September 22:
Dear Mrs. Strickland,
I deeply apologize to hear about this error. We at Avas Flowers handle each individual order with great care, as Customer Satisfaction is our main priority. Would you be able to send us a photo of what was delivered as an attachment? Please include your order number in the subject line. Afterwards please give us a call at 18776383303 so we may help you resolve this issue. Thank you.
Sincerely,
Avas Flowers
www.AvasFlowers.com 877-638-3303 And my response: A photo of the azalea that was delivered and a pdf of my invoice are both attached. I don't want a store credit. I will never use it. I just want my money back in full. This entire process has been extremely unpleasant and I want it over with.

0 0 Reply
spaceystacie

Oct 05 #1222845

Sent to me September 21:
Hi there Stacie,
You recently placed an order for XXX to be delivered on 09/14/2016. We take customer experience very seriously and want to ensure that you receive the best service we can provide. We would love to hear about your experience, so we've created a personalized feedback page just for you! Visit your personalized feedback page by clicking the link below to submit your comment.
Please take the time to tell us about your experience by clicking the following link XXX
We truly appreciate your time and thank you for your business.
Sincerely, Avas Flowers www.AvasFlowers.Com 877-638-3303 My review: I live 10 hours from my mother.I get to see her twice a year. For her birthday, I ordered a pink cyclamen potted plant item J18-X-D (no longer listed on their website) to be delivered to her home. It was ordered Wednesday to be delivered Friday. It cost $73.94. Very very every expensive for a potted plant. It was not delivered. I was busy Friday and didn't think about it because I trusted the service to deliver as requested. Mom texted to tell me her gift didn't arrive. I checked the website and saw the status listed as rescheduled but it offered no information as to why it was rescheduled or when it would be delivered. I never received any notice that it was to be rescheduled from Avas Flowers or the local designer. It was after 8pm so I waited until Saturday morning to call customer service. Though the customer service person was
... Show more

0 0 Reply
spaceystacie

Oct 05 #1222842

Sent to me September 21:
We received your inquiry regarding your delivery. We apologize if there was a problem with the quality, design or timely delivery of the arrangement. We strive to provide only the freshest flowers and deliver them as fast as possible. We would like to offer you a store credit in the amount of $20.00. This store credit can be used at any time, for any occasion, anywhere in the US and they never expire! Would you like me to take care of that for you today?
Sincerely,
Avas Flowers
www.AvasFlowers.com
877-638-3303 My response: I will never use a store credit. I want my money back. It was delivered 3 days late, wasn't what I ordered, and the substituted item was tiny. You had to go through two different local designers because the first was unresponsive and uncommunicative. None of this was worth the $75 I paid or the two calls to customer service and my mom having to wait on her present to be delivered. Flowers are supposed to be a nice gift and it was too little too late. I am very unhappy with the whole experience. I will not be using Ava's Flowers for anything ever again so a credit is an empty consolation to me. I want my money back.

0 0 Reply
spaceystacie

Oct 05 #1222839

Sent to me September 17:
A refund in the amount of $5.99 has been issued. It may take your bank up to 10 days to process this refund.
We apologize for any inconvenience
Sincerely,
Avas Flowers
http://www.AvasFlowers.Com 877-638-3303

0 0 Reply
Great comment! Would you like to convert it into review?

You will be able to edit the text before publishing.

You May Also Like

× You are about to contact PissedConsumer.com

Review submitted through "Contact Us" will not get published on the site or forwarded to Avasflowers. However, many companies do monitor reviews on our site.

 
×
You were reading a complaint about Avasflowers.
Filing a new complaint about
×